Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019

Homo Sapiens και Ζωικό Βασίλειο ή ο Γρίφος του Δίποδου Ζώου



Νικολέτα Κατσακιώρη. Διδάκτωρ Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. 
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με το Ανυπότακτο Αγρίνιο

«Όσο ο Άνθρωπος συνεχίζει να είναι ο άσπλαχνος καταστροφέας των κατώτερων ζώντων όντων, δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη. Γιατί όσο οι άνθρωποι κατασφάζουν τα ζώα, θα σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Πράγματι, αυτός που σπείρει τον καρπό του φόνου και του πόνου δεν μπορεί να δρέψει χαρά και αγάπη».

Πυθαγόρας ο Σάμιος (Σάμος 580 π.Χ. - Μεταπόντιον της Ιταλικής Λουκανίας 500 π.Χ.)

Η Yamini Narayanan (2017) αναφέρει, ότι η ανθρωποκεντρική «αποικιοκρατική» βιοπολιτική, ως μια ανθρωποκεντρική έννοια του (προνομιούχου) ανθρώπινου ιμπεριαλισμού έναντι των μη - ανθρωπίνων όντων και των φτωχών ανθρώπων παράγει μια «κατάσταση εξαίρεσης» για τα μη ανθρώπινα ζώα στις πόλεις, με βάση το κοινωνικοπολιτικό κατασκεύασμα ενός δυαδικού ανθρώπου / ζώου. Αυτή η κατάσταση εκδηλώνεται με την εξαίρεση των ζώων ως μη προσώπων και με τον άνθρωπο ως μη ζώο, όπου διά μέσου της αστικοποίησης δημιουργείται μια μοναδική ανθρώπινη απαίτηση «οικειοποίησης» της γης αποκλειστικά για τον άνθρωπο.
 Η έννοια της «ανεπισημότητας», μιας προσεκτικά παραχθείσας κατάστασης που είναι εξαιρετική για την επίσημη διακυβέρνηση και τον προγραμματισμό, νομιμοποιεί την άποψη ότι τα ζώα (και οι φτωχοί άνθρωποι) αντιμετωπίζονται ως «παραβάτες» στους αστικούς χώρους. (Narayanan 2017 σελ. 475)

Ο Haudricourt (2013) τονίζει πως οι σχέσεις με τα φυτά, τα ζώα και τα πράγματα εκφράζουν την εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ανθρώπου. (Segata, Jean; Lewgoy

Το σποτ του Ανυπότακτου